Сергій Думчев: Чиновник буде виконувати роль нічного сторожа

коментувати
Сергій Думчев: Чиновник буде виконувати роль нічного сторожа

На прямій лінії в редакції газети «Комсомольська правда» в Україні» лідер партії «Рух за реформи» Сергій Думчев розповів про те, як він пропонує боротися з нечистими на руку чиновниками.

Галина: Розкажіть про свою команду. У ЗМІ з'являється кілька прізвищ і зовсім незрозуміло, з ким ви зібралися йти на вибори. Як ви підбираєте кандидатів у депутати?

- Ядро нашого руху – це люди з реального сектора нашої економіки, підприємці, лікарі, юристи, будівельники, волонтери, бійці АТО. Всі ті, хто відбулися в цьому житті як професіонали, знають, як платити податки і створювати робочі місця. Ми знаємо один одного не один десяток років, ще молоді, але вже з великим досвідом люди, які хочуть реальних і швидких змін у нашому суспільстві. Також це колишні члени партій БЮТ і «Самопоміч», яких не влаштовує повна відсутність реформ у Києві.

– Тобто ще можна потрапити у вашу команду?

– Це зробити легко. Достатньо зателефонувати в офіс партії. Я сам із задоволенням зустрічаюся з усіма бажаючими. Вже звернулося навіть більше, ніж я припускав. Багато просять фінансової підтримки, але ми пропонуємо тільки наші ідеї і те, до чого ми йдемо.

– Кого на виборах у Києві ви вважаєте своїми конкурентами?

– Я взагалі не думаю про це. Крім членів нашої команди, я не чую ні від мера, ні від інших кандидатів на цю посаду виразної стратегії розвитку міста, хоча б анонсування якихось змін. Таке враження, що вони перебувають в анабіозі.

Наша партія вивчила всі проблемні питання Києва, ми перевернули гори інформації про життя в різних містах світу і маємо чіткий план реформ.

Всі інфраструктурні проекти потрібно віддати інвесторам

Оксана: Багато розмов про велодоріжки у Києві. Ви часто катаєтеся на велосипеді? Змогли б за прикладом мера Лондона на роботу їздити на метро і на велосипеді?

– У будь-якій європейській столиці-це норма. Якщо ми прийдемо до влади у місті, то першим ділом я відміню поняття «державний автомобіль». Всі працівники будуть приїжджати або на громадському транспорті, або на особистому, або на велосипедах.

Я, в тому числі, з задоволенням приїду на велосипеді. З приводу громадського транспорту у мене багато планів. Що ми бачимо? Машини стоять на тротуарах, на газонах, на смугах для тролейбусів і автобусів. Ми оголосимо історичний центр міста місцем лише для пішоходів і громадського транспорту. Будь автолюбитель повинен розуміти, що мало мати автомобіль, треба розуміти, де він у центрі міста припаркується. Це буде коштувати досить дорого, мало того, якщо це буде робитися не за правилами, то штраф обійдеться в круглу суму, а неправильно припарковані машини відвезуть евакуатори. На кожній вулиці в центрі буде висіти електронне табло із зазначенням кількості вільних місць на даному відрізку дороги. Я був в Стокгольмі, там, наприклад, так і зроблено, це дуже зручно.

– А за чий рахунок це все зробити?

– Всі прибуткові проекти інфраструктури – чи то метро, колектор, відеокамери з табло, ми будемо реалізовувати тільки за рахунок інвесторів, з бюджету не піде ні копійки. Тоді інвестор буде стежити, тому що витрачаються його гроші. Бюджет не розпиляють, адже кошти до нього не дійдуть. А кияни отримають робочі місця, будуть сплачені податки.

– Чому зараз міська влада так не робить?

- Я вам розповім про ситуацію в «Київпастрансі». Можете собі уявити, що у нас 300 тисяч пільговиків. Кожен день «Київпастрансу» платять нечувану суму на компенсацію за проїзд.На думку чиновників, всі пільговики щодня виїжджають, крім хворих, кульгавих і відряджених, включаючи суботу і неділю, і їздять цілодобово на громадському транспорті. Ми розуміємо, що це абсурд. З реальних, скажімо так, конфіденційних джерел мені відома ця цифра – 20-30% від тієї суми, що перераховується. Тільки з цих коштів близько півмільярда гривень в рік можна відправити на оновлення пасажирського транспорту.

Олексій Петрович: У Києві часто звучать звинувачення в корупції на адресу як минулих, так і нинішніх чиновників. Як ви обіцяєте вирішити питання хабарів, відкатів?

- Потрібно міняти систему, унеможливити ситуацію, коли чиновник може взяти хабар. У нас є для цього повний пакет реформ, який ми пропонуємо, щоб це зробити неможливим. А просто ходити і звільняти людей одного за іншим... Всі кияни чудово знають, де у нас корупція – вона у нас скрізь, де є держава. Перше – комунальні підприємства, друге – дозвільні та контролюючі органи, третє – суди. Комунальні підприємства, які займаються господарською діяльністю в Києві, потрібно виставити на приватизацію, провести відкриті аукціони. Важливий момент – ні одне підприємство не повинно займати більше 25% частки ринку в кожному сегменті. Тільки при цьому умови конкуренції ми можемо піти від корупції і отримати правдиві ціни на послуги.

Щодо дозвільної та контролюючої систем, то тут ми взагалі живемо в СРСР, коли держава контролювала кожен крок людини. Тут все доведено до абсурду, тому чиновники будуть скорочені в рази, а всі решта процедури перейдуть на електронний документообіг або пошту. Просить і дає фізично не будуть бачити один одного. Чиновник буде виконувати роль нічного сторожа – він є, але його ніхто не бачить.

У мене є глибоке переконання, що тільки суди присяжних позбавлять суди від корупції. Причому не тільки з кримінальних процесів, а і господарським. Оплачуватися робота присяжних буде за рахунок позивача або відповідача. А судді залишиться тільки роль спікера. Моє глибоке переконання, що всі інші реформи в судах не будуть працювати в нашій країні.

Рита: З 1-го числа очікується підвищення тарифів. Є можливість знизити комунальні тарифи?

- Керівництво міста в першу чергу має думати про киян і захищати їх усіма можливими способами, чого зовсім не робить нинішня київська влада. Вона сама швидко скинула руки, підняла тарифи і чудово себе почуває, тому що будь-монополіст зацікавлений, щоб залишатися в монополії. Є така організація, як Антимонопольний комітет України. Якщо, наприклад, «Київенерго» має монопольне вплив на ринок тепла та електроенергії, то мер повинен в першу чергу послати в комітет запит, а як ці тарифи вважає «Київенерго»? Але київська влада взагалі нічого не зробила для цього. Вона сама підняла тарифи. Хоча я вам скажу, що та ж ціна на газ прив'язана до ціни на нафту. На нафту ціна падає, значить, і газ повинен стати дешевше. Але ніяких змін немає.

– І як боротися з монополіями?

– Коли ми прийдемо до влади, то оголосимо демонополізацію. Абсолютно не має значення, хто монополіст – приватна чи державна структура. Наше завдання, моє завдання за 5 років мерства – довести частку «Київенерго» максимум до 25% від частки всього Києва. Ми будемо встановлювати прибудинкові котельні, дамо на це безвідсоткові кредити, звільнимо від податків. То ж ми зробимо з електроенергією. До мереж у всіх має бути рівний доступ. Адже ми звикли, що у нас є вибір, купуючи одяг, продукти. Тепло – це такий же товар. І ми маємо право на конкуренцію. Щоб шість компаній прийшли до мене додому і запропонували послуги опалення. Тільки в такому випадку піде корупція і встановляться правдиві ціни на послуги.

– Поясніть це на прикладі...

– От уявіть, вам «Київенерго» дає кожен місяць платіжку 500 грн. Але уявіть на секундочку, що прийшла якась друга фірма, яка постачає тепло, і пропонує вам опалення за 300 грн. в місяць. А якщо ще буде третій круг, четвертий, п'ятий, то ціна стане дійсно об'єктивна.

Дарія: Сергій Олександрович, багато хто цікавиться, хто ви такий, звідки родом? Можете про себе розповісти?

- Я – корінний киянин, народився на Подолі, кут вулиць Межигірської та Верхнього Валу. Потім сім'я переїхала на Солом'янку, закінчив середню школу №43. Після школи мама хотіла відправити мене в Москву в фізико-технічний інститут. Тато хотів, щоб я був архітектором, як і він. Мій батько був головним архітектором провідного проектного інституту України, заслужений архітектор України, лауреат Державної премії СРСР. Серед його робіт – Палац «Україна», Інститут імені Патона, Вища школа МВС, КПІ, готель «Братислава» та багато інших об'єктів. Батько дуже добре знав Київ і любив його, тому в мене з дитинства особливе і трепетне ставлення до нашого міста. Але після 10-го класу мене не сильно тягнуло стати фізиком-теоретиком, хотілося побачити світ. Трохи посварившись з батьками, я в 17 років поїхав в Одесу і вступив у вищу мореходку. Об'їздив 25 країн. На початку 90-х зайнявся підприємницькою діяльністю, оптовою торгівлею продуктів і товарів. Потім разом із другом створили одну з найбільших мереж обмінних пунктів в Києві, що пізніше переросло у відкриття власного банку 10 років тому.

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів

НЕ ПРОПУСТІТЬ

ТОП-3 блога

Читайте на НВ style

Економіка ТОП-10

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер: