Право штрафувати вантажних перевізників передадуть у приватні руки

Фото: uti.gov.ua

"Зараз в Україні близько 30 вагових комплексів, але вони всі старі і морально застарілі", - Кравцов.

Міністерство інфраструктури України планує на умовах державно-приватного партнерства передати приватним компаніям контроль за перевантаження вантажних автомобілів, а також збір штрафів за перевантаження, повідомляє Інтерфакс-Україна.

Як заявив 13 червня міністр інфраструктури України Володимир Омелян, це можна зробити вже цього року.  “Ми розробимо механізм державно-приватного партнерства, який дасть нам можливість залучати приватних інвесторів для контролю, собор штрафів та компенсацію інвестицій", – заявив Омелян.

Заступник міністра інфраструктури Євген Кравцов пояснив НВ Бізнес, що завдяки залученню приватників, планується підвищити ефективність збору штрафів та знизити корупцію в цій сфері. За його словами, на поточний момент є мінімальна потреба в 50-ти вагових комплексах, на які виділяється певне фінансування. Вартість одного комплексу близько 3 млн грн. "Зараз їх в Україні близько 30, але вони всі старі і морально застарілі", - говорить Кравцов.

Крім цього, важливим є і ваговий контроль в портах. Оскільки більшість вантажів рухається саме в порти. За словами Кравцова, якщо покращити механізм прийому вантажів у портах, то це значно поліпшить ситуацію з автомобільними дорогами.

Експерт громадської ініціативи Реанімаційний пакет реформ Андрій Мартенс розповідає, що чим менше буде державного контролю, тим більш ефективною буде робота. Правила будуть зрозумілі і для компаній, які будуть вести контроль для учасників дорожнього руху. Крім того, держава позбудеться від необхідності інвестувати у вагові комплекси.

В Європі приватні компанії часто є операторами автомобільних доріг. Вони здійснюють плату і контроль, у тому числі і ваговий. За словами директора Центру транспортних стратегій Сергія Вовка, вони є операторами дорожніх комплексів і зацікавлені, щоб не було перевищення навантаження на вісь автомобіля, так як врешті решт їм самим доводиться платити за ремонт доріг.

Якщо говорити про головних збудників спокою наших автомобільних доріг, то це великі зернотрейдери. У більшості випадків перевага була з експорту зерна в припортових зонах на півдні України. За словами Вовка, зернотрейдери прямо говорять, що введення вагового контролю вимагає збільшення витрат на логістику. У середньому вони оцінюють підвищення на 30-40% з автомобільного сегменту. Вони готові винести це підвищення, якщо цей контроль буде однаковим для всіх.

Міністр також зазначив, що планується відраховувати відсотки від штрафів зарплату інспекторів Укртрансбезпеки. "Повинна бути чітка фінансова мотивація: оштрафував один автомобіль, що отримав 5% від цього штрафу плюс до зарплати, оштрафував 10 автомобілів за день – отримуєш фактично свою зарплату за кілька днів роботи, – пояснив Омелян.

Є проблема і є механізм боротьби з нею. За словами Кравцова, один з варіантів – це підвищення стимулювання власних працівників до того, щоб поліпшити їх роботу. Якщо вдасться зробити пряму прив'язку до результатів їх роботи від штрафів стягуються, то всі будуть у виграші. "Зараз збори не такі великі, які хотілося б", – каже він.

Екс заступник міністра інфраструктури по автотранспорту Роман Хміль розповідає, що в Укртрансбезпеки зараз присутня корупція і нагляд за перевагою не здійснюється належним чином. "При зарплаті в 6 тис. грн працювати не буде, а Кабмін відмовляється виділити більше грошей", - говорить він. За його словами, відраховувати відсоток від штрафів запропонував ще попередній міністр інфраструктури Андрій Пивоварський в минулому році. Але в парламенті цей варіант нікого не зацікавив.

За словами Мартенса, якщо нагляд буде відбуватися під керівництвом приватних компаній, то питання корупції тут відразу відпадає. "Тут буде йти питання заробляння грошей і компанії будуть зацікавлені, щоб робити максимально ефективно", - говорить він.

"Загалом у нас немає іншого вибору, щоб зберегти залишки дорожнього полотна", – каже Вовк

Нагадаємо, з 1 червня Укравтодор в черговий раз ввів заборону на рух вантажівок при температурі вище 28 градусів.

 

 

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів

НЕ ПРОПУСТІТЬ

ТОП-3 блога

Читайте на НВ style

Економіка ТОП-10

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер: