Ми конкуруємо з будь-яким видом транспорту. Глава Uber в Україні розповів, як буде працювати сервіс в Києві

Генеральний менеджер Uber в Україні Аркадій Вершебенюк розповідає, як буде працювати сервіс в країні
Наталя Кравчук / НВ

Генеральний менеджер Uber в Україні Аркадій Вершебенюк розповідає, як буде працювати сервіс в країні

Приходу сервісу замовлення таксі зі світовим ім'ям Uber в Україні чекали з нетерпінням, а дехто навіть з побоюванням. Причина такого ажіотажу в тому, що ця компанія пропонує незвичайне для десятиліттями усталеного ринку таксі рішення. З технічної точки зору це виглядає як додаток, який потрібно закачати на смартфон.

Користувачеві також потрібно зареєструватися в сервісі і ввести дані своєї платіжної карти (кредитної або дебетової). Після цього виклик таксі зводиться до того, щоб натиснути кнопку і чекати, поки програма повідомить про це водіям, які підключилися до системи.

У компанії переконані, що за таким підходом майбутнє. Адже він не вимагає ні диспетчерських служб, ні тривалих телефонних розмов з операторами, ні розмов з таксистами про те куди і за скільки їхати і скільки потрібно накинути зверху для того, щоб по дорозі забрати дитину з дитячого садка.

Такий підхід в Україні не новий, тут вже діють кілька локальних гравців зі схожою концепцією. Але ніхто з них не має за спиною материнської компанії з мільярдними оборотами і світового бренду. Не дивно, що ще до виходу в Києві були організовані акції протесту проти виходу компанії. За ними стояли існуючі оператори таксі, які звинувачували Uber в тому, що він принесе в країну сервіс, який дозволяє працювати таксистом водіям без досвіду, що позначиться на безпеці перевезень.

Протести таксистів проти інноваційного сервісу для Uber не в новинку. Швидше за все, за ними стоїть бажання існуючих гравців не допустити конкурента, здатного позбавити їх доходів. Особливо загроза стане реальною, коли Uber виведе на ринок свій сервіс "спільного використання таксі", що має в рази здешевити проїзд. Але чи так безпідставна критика з боку перевізників і як на неї відреагує новий гравець, який кинув виклик існуючій системі, в ексклюзивному інтерв'ю НВ Бізнес розповів генеральний менеджер компанії в Україні Аркадій Вершебенюк.

- Розкажіть трохи про старт. Де і коли можна буде користуватися вашим сервісом?

-Користуватися можна, починаючи з сьогоднішнього дня 30 червня в Києві. Як практично на всіх наших ринках, ми починаємо зі столиці, з найбільшого міста. Далі, як завжди, ми дивимося на міста-мільйонники.

- Багато хто у нас чув про Uber. Але все ж у чому суть послуги, яку ви будете надавати в Києві.

- Все дуже просто. Потрібно завантажити додаток на смартфон. Зареєструватися, ввести дані своєї [платіжної - НВ Бізнес] карти і все. А далі, коли вам знадобиться автомобіль, ви просто відкриваєте додаток, він визначає ваше місце розташування, ви натискаєте кнопку «Викликати автомобіль». А далі він приїжджає.

- І чим ви відрізняєтеся від вже існуючих в Україні сервісів?

- Ну якщо не говорити про технічні деталі, то є кілька основних відмінностей. По-перше, прозорістю цін. Як відбувається зазвичай в інших службах - коли вам потрібно дістатися з точки А в точку B, тоді все просто. А якщо потрібно ще заїхати в точку С, тоді це стає проблемою. А якщо ще є точка C, D, E, то це вже стає великою проблемою. А у нас все просто. Ви викликаєте автомобіль і далі ви їдете по тому маршруту, який вам потрібен. Це ваш автомобіль на той час, поки ви в ньому перебуваєте. Пасажир завжди знає, скільки він має заплатити, тому що він може оцінити вартість поїздки перед її початком.

- І який у вас буде тариф?

- Базовий тариф 25 гривень, а потім 4,5 грн за кілометр та 40 копійок за хвилину. Проста зрозуміла тарифікація. Тут немає якихось підводних каменів.

- Які види ваших продуктів будуть доступні в Україні?

- В Україні ми запускаємо сервіс, який називається Uber Х. Це наш наймасовіший та найбільш популярний продукт. Ви напевно знаєте, що наша компанія починала з продукту під назвою UberBLACK. Це був преміальний сервіс, який дозволяв замовити лімузин. Потім ми зрозуміли, що попит на аналогічний сервіс є і серед масового споживача. І тому з'явився Uber Х. Саме з цим продуктом ми, як правило, і з'являємося у кожному новому місті. Але у нас є і інші продукти, наприклад, UberPOOl [сервіс для одночасного використання автомобіля різними пасажирами- НВ Бізнес] - це наступна ітерація сервісу. Як правило, у будь-якому великому місті є люди, які подорожують якщо не по одному, то за схожим маршрутом. І вони можуть економити за рахунок спільного проїзду з іншими пасажирами. Водіям це дозволяє більш ефективно використовувати час і транспорт.

- Коли така можливість з'явиться в Києві?

- Я не можу сказати. Як правило, така можливість з'являється після того, коли на ринку вже звикли користуватися uber Х.

- Як киянин, я знаю кілька хвороб київського таксі. Наприклад, іноді, коли йде дощ, або в годину пік, таксі викликати неможливо. А ви говорите «натиснув кнопку і приїде». Як Uber буде вирішувати цю проблему?

- У всьому світі ми прагнемо до того, щоб кожна людина, коли їй буде потрібно, змогла відкрити програму і вирушити у поїздку. Ми альтернатива і доповнення до існуючих в місті транспортних рішень.

- Тобто ви обіцяєте, що натиснувши на кнопку, я не отримаю повідомлення "немає автомобіля у вашому районі".

- Ми запускаємо тест, до того ж всі поїздки на Uber з моменту запуску до пізнього вечора 3 липня будуть абсолютно безкоштовними. Попит на послуги буде колосальним, тому обіцяти, що такого повідомлення не буде, я не можу. Ми зараз повністю сфокусовані на притягнення водіїв.

- Є ще одна хвороба. Автомобілі, як правило, тут дуже старі, тому що люди економлять, таксисти викочують свої транспортні засоби до останнього. Ви будете якось стежити за якістю автомобілів?

- Так, безумовно. У нас є свої вимоги до партнерів. І один з таких критеріїв, відповідно, - автомобіль. В Україні він повинен бути не старше 10 років. Крім того, ми віддаємо перевагу автомобілям певного рівня якості. Тобто ми не говоримо, що це повинні бути принципово якісь супер великі бізнес-седани. Але це повинен бути автомобіль, в якому є якийсь мінімальний рівень комфорту і безпеки.

- Для мене таким не є, наприклад, автомобіль Lanos. А для вас?

- На даний момент - також.

- А які водії зможуть працювати з вами?

- Ми працюємо не з таксистами, а з партнерами. Тобто з будь-якою людиною, яка буде відповідати нашим вимогам и зареєструється на платформі. Основна вимога – реєстрація приватного підприємця чи юридичної особи.

- А в чому різниця?

- Різниця в тому, що це не обов'язково має бути людина, яка професійно, на, скажімо так, щоденній основі займається пасажирськими перевезеннями. Це може бути людина, яка хоче цим займатися кілька годин в день. В цьому і була логіка і філософія компанії. Платформою часто користуються люди, для яких це не основне місце роботи. Завдяки їй вони стають підприємцями, починають власний бізнес.

- Але ж у них немає ліцензії на перевезення.

 - Ми працюємо тільки з тими, у кого є ліцензія. І отримати її в Україні абсолютно не складно.

- Скільки людей в Києві вже скачали ваш додаток?

- Ми, як правило, не називаємо точні дані, але це десятки тисяч людей.

Повну версію ексклюзивного інтерв'ю НВ Бізнес із генеральним менеджером компанії в Україні Аркадієм Вершебенюком читайте у свіжому журналі Новое Время. 

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів

НЕ ПРОПУСТІТЬ

ТОП-3 блога

Читайте на НВ style

Економіка ТОП-10

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер: