Єврокар наздоганяє втрачене, а ЗАЗ чекає на кращі часи - підсумки автовиробництва в травні

Найбільше з конвеєрів зійшло легкових автомобілів – 473 одиниці
rbc.ua

Найбільше з конвеєрів зійшло легкових автомобілів – 473 одиниці

У травні 2016 року на українських автомобільних заводах було вироблено майже 600 автомобілів. Це на 34% більше, ніж у травні 2015 року і майже на 98% більше, ніж у квітні поточного, підрахували в галузевій асоціації Укравтопром.

Директор департаменту маркетингу та економічного аналізу асоціації Укравтопром Георгій Овсянников розповідає, що травневий ріст – це не системне відновлення виробництва, а наслідок вкрай низької бази в порівнянні з минулим роком.

Позитивний тренд виробництва в травні відносно квітня продемонстрували два з трьох працюючих підприємства – Єврокар і Черкаський Автобус. "Якщо порівнювати ситуацію з торішнім травнем, то в плюсі тільки Єврокар і тільки тому, що рік тому це підприємство стояло", - пояснює Овсянніков.

Найбільше з конвеєрів зійшло легкових автомобілів – 473 одиниці. Всі ці автомобілі виробництва Єврокар (Skoda). Завод Олега Боярина показав зростання на 64% до травня 2015 року та на 151% більше показників попереднього місяця. У компанії прокоментувати ці результати не змогли.

Комерційних автомобілів у травні було вироблено – 81 одиниця. Це на 26% менше показників виробництва в квітні і на 23% нижче травневих результатів минулого року. Автобусів було вироблено – 37 одиниць. Всі вони виробництва Черкаський автобус. Цей показник в 37 разів більше, ніж у минулому місяці, але на 23% нижче травня минулого року.

У теж час найбільший за потужностями Запорізький автомобільний завод не працював. З початку року на ЗАЗі було вироблено всього чотири автомобіля. Прес-секретар компанії Укравто Дмитро Скляренко розповідає, що відновлення виробництва на заводі ЗАЗ заплановано на друге півріччя 2016 року.

Крім цього, він поділився планами на оновлену модель ЗАЗ Славута. "Наразі йде вивчення попиту на цю модель", - пояснює Скляренко. За його словами, випуск оновленої Славути почнеться, якщо буде відновлення ринку нових автомобілів в обсязі 300 тис. машин, а також, якщо йтиметься про виробництво 50 тис. автомобілів на рік з урахуванням експорту і внутрішнього ринку. "Якщо ми будемо розуміти про те, що ці умови досяжні, то виробництво Славути буде налагоджено", - говорить Скляренко.

Старший аналітик ІК Арт Капітал Олексій Андрейченко розповідає, що зростання виробництва автомобілів пов'язане з відновленням ринку. За його словами, ринок поступово відновлюється і разом з ним зростає і виробництво.

Всього ж з початку року з українських конвеєрів зійшло 1667 автомобілів. Це на 13% менше аналогічного періоду 2015 року.

За словами Овсяннікова, ніякого оптимізму від умовного зростання виробництва в травні учасники вітчизняного автопрому не відчувають.

Простій конвеєрної лінії на заводі ЗАЗ Андрейченко пов'язує з тим, що відбулися зміни на ринку б/у автомобілів. Зокрема, були знижені акцизи на імпортні автомобілі з пробігом. Замість запуску конвеєра, Укравто запускає нову програму з продажу автомобілів з пробігом. "Таким чином вони перекваліфікувалися на продажу автомобілів з пробігом", - говорить він.

Нагадаємо, 31 травня 2016 року Верховна Рада прийняла у другому читанні і в цілому законопроект №3251, згідно з яким на період до 2019 року знижуються ставки акцизного збору у 2-28 раз на імпорт б/у автомобілів. Після його підписання українці зможуть привезти з Європи автомобілі за більш вигідною ціною, чого всі так давно хотіли.

За словами Андрейченко, з прийняттям законопроекту №3251 буде скорочуватися ринок нових автомобілів, при тому та його частина, яка припадала на українську збірку і виробництво. "Єврокар це теж відчує на собі", - каже Андрейченко. - "Поки нові автомобілі ще продаються і немає напливу б/у автомобілів, завод Єврокар працює". Овсянніков додає, що збільшення частки неторгового обороту при імпорті автомобілів, а саме це стимулюють положення прийнятого ВР законопроекту №3251, створить додатковий тиск не тільки на виробників, а на всіх учасників офіційного ринку легкових автомобілів.

Овсянніков розповідає, що з часом можна очікувати активізацію в секторі автобусного виробництва. "Що стосується легкових і комерційних авто, то тут погоду буде робити ринок, а точніше правила, що регулюють його", - пояснює він.

 

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів

НЕ ПРОПУСТІТЬ

ТОП-3 блога

Читайте на НВ style

Економіка ТОП-10

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер: