Як держава збільшила прибуток портів

Українські порти збільшили перевалку за рахунок дерегуляції, а прибуток за рахунок економії на інвестиції
seafarersjournal.com

Українські порти збільшили перевалку за рахунок дерегуляції, а прибуток за рахунок економії на інвестиції

Українські порти в минулому році збільшили перевалку, а держава заробила на них на $58 млн більше, ніж роком раніше.

Адміністрація морських портів України вдалося наростити чистий дохід портів за 9 місяців 2015 до $218 млн порівняно з $206 млн роком раніше. При цьому чистий прибуток адміністрації морських портів зросла до $151 млн порівняно з $93 млн роком раніше.

Адміністрація морських портів України - державне підприємство, яке здійснює нагляд над функціонуванням 13 морських портів на території України. Підприємство було засноване в 2013 році, володіє стратегічними об'єктами портової інфраструктури, до яких відносяться акваторії морських портів, гідротехнічні споруди, причали та інфраструктура загального користування, така як під'їзні дороги та інженерні мережі.

Як розповів НВ міністр інфраструктури Андрій Пивоварський, зростання перевалки в портах і доходів пов'язані з проведеної в портах дерегуляцією. «До нашого приходу в портах було створено дуже багато схем, інституціоналізованих на рівні підзаконних актів, постанов уряду, які вивели систему вимагання на грандіозний рівень. Комісійний огляд, аналіз баластних вод, радіологічний контроль і так далі. Ось цю систему ми в 2015 році поламали. Всі ті інституціоналізовані корупційні схеми, які були, ми їх прибрали. І в порти прийшли додаткові вантажі», -- заявив Пивоварський

Також, за словами Пивоварського, Мінінфраструктури запустило пілотний проект по залученню транзиту в порти. «Ми дали знижку 50% на транзитні вантажі в портах, а також на залізниці», - пояснив міністр.

За даними Мінінфраструктури, перевалка зросла в Ізмаїльському морському торговельному порту (на 52%), Бердянському (на 43,4%), Іллічівському (на 13,8%), Південному (на 1,5%). З топ-5 стивідорних компаній перевалка зросла у чотирьох.

В основному зростання відбулося за рахунок перевалки залізорудної сировини (20,6%) та зернових (12,4%).

Директор Центру транспортних стратегій Сергій Вовк зазначає, що прибуток портів зріс ще й тому, що Мінінфраструктури довгий час не затверджував їх фінансові плани, і в результаті фактично ніякі витрати не відбувалися. «У довгостроковій перспективі це погано, оскільки не реалізовувалися масштабні інвестиційні проекти, а значить неможливо буде залучити додаткові вантажі», -- пояснює Вовк.

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів

НЕ ПРОПУСТІТЬ

ТОП-3 блога

Читайте на НВ style

Економіка ТОП-10

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер: