Інтернет вбиває телевізор – експерти

коментувати
Уже менше молодих людей дивляться телевізор, але ті, що продовжують, роблять це частіше
Фото: bigmir.net

Уже менше молодих людей дивляться телевізор, але ті, що продовжують, роблять це частіше

Телебачення втрачає найперспективніших глядачів – молодих українців із великих міст - і починає орієнтуватися на пенсіонерів.

Останні три роки споживання інтернету в Україні зростає, тоді як проникнення телебачення хоч і незначно, але неухильно падає. На цю тенденцію вказують дані вимірів компанії ZenithOptimedia за період від 2012 по 2015 рік. Причому така картина характерна для всіх вікових категорій: проникнення ТБ для сегмента глядачів 46-60 років впала на 2,5%; для тих, кому 25-45 років,– на 5,1%; а для 16-24-річних – на 5,5%.

Більше того, у країні все частіше зустрічаються люди, у яких вдома зовсім немає телевізора. За останні три роки частка тих, хто відмовився від телевізора, серед українців у віці 25-34 років зросла від 1% до 4%.

"Є загальний тренд – зростання проникнення інтернету і падіння проникнення телебачення. Для молодої аудиторії Рубікон уже пройдено – проникнення інтернету більше, ніж у телебачення", - зазначає Денис Сторожук, директор ZenithOptimedia.

Коли мова заходить про новини, озвучений Сторожуком тренд виявляється ще більш помітно. Міжнародна дослідницька компанія Nielsen у листопаді оприлюднила результати дослідження, згідно з яким лише 51% українців, які мають доступ до інтернету, віддають перевагу тому, щоб дізнаватися новини по телебаченню, тоді як у минулі роки цей показник перевищував 80%.

Сторожук підтверджує, що коефіцієнт проникнення телевізійних новин за два роки впав у півтора разу. "Така різка зміна говорить про те, що сталося серйозне зміщення споживання новин у бік інтернету. Це зумовлено не лише зростанням використання інтернету, але й іншими факторами, наприклад, більшою довірою до онлайн-новин",- вважає експерт.

Поки що ці цифри для телебачення загрози не становлять, впевнений Максим Саваневський, засновник видання про інтернет-бізнес Watcher. За його словами, проникнення інтернету в Україні не більше 55%, і лише чверть ua-юзерів регулярно читають суспільно-політичні новини в мережі. Денна аудиторія сайтів у країні не перевищує 6-7 млн людей, що дорівнює аудиторії одного праймового випуску теленовин. Зокрема, за даними керівництва телеканалу 1+1, середня аудиторія вечірнього випуску ТСН у листопаді склала 6 млн осіб. "Для більшості новини – це телебачення", - упевнений Саваневський.

Співробітники ТБ визнають, що вже менше молодих людей дивляться телевізор. Проте решта роблять це частіше. Середній час перегляду каналів у категорії 25-34 років збільшився від 4 годин 20 хвилин до 5 годин 10 хвилин на добу.

Питання в якості аудиторії, що залишається. Від телебачення відвертаються переважно жителі великих міст, представники середнього класу – найбільш платоспроможної категорії, налаштованої на споживання, тобто найбільш привабливої для рекламодавців. "Саме цей фактор (втрата молодої аудиторії - ред.) стає викликом для ТБ, оскільки знижує його інвестиційну привабливість", - упевнений Таяновський з Carat Ukraine.

Матеріал про те, чи вб'є інтернет телебачення, чи вони зіллються у величезного багаторукого монстра, читайте в новому номері журналу Новое Время — №48 від 25 грудня 2015 року

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів

НЕ ПРОПУСТІТЬ

ТОП-3 блога

Читайте на НВ style

Економіка ТОП-10

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер: