Інтернет вбиває телевізор – експерти

0 коментувати
Уже менше молодих людей дивляться телевізор, але ті, що продовжують, роблять це частіше
Фото: bigmir.net

Уже менше молодих людей дивляться телевізор, але ті, що продовжують, роблять це частіше

Телебачення втрачає найперспективніших глядачів – молодих українців із великих міст - і починає орієнтуватися на пенсіонерів

Останні три роки споживання інтернету в Україні зростає, тоді як проникнення телебачення хоч і незначно, але неухильно падає. На цю тенденцію вказують дані вимірів компанії ZenithOptimedia за період від 2012 по 2015 рік. Причому така картина характерна для всіх вікових категорій: проникнення ТБ для сегмента глядачів 46-60 років впала на 2,5%; для тих, кому 25-45 років,– на 5,1%; а для 16-24-річних – на 5,5%.

Більше того, у країні все частіше зустрічаються люди, у яких вдома зовсім немає телевізора. За останні три роки частка тих, хто відмовився від телевізора, серед українців у віці 25-34 років зросла від 1% до 4%.

"Є загальний тренд – зростання проникнення інтернету і падіння проникнення телебачення. Для молодої аудиторії Рубікон уже пройдено – проникнення інтернету більше, ніж у телебачення", - зазначає Денис Сторожук, директор ZenithOptimedia.

Коли мова заходить про новини, озвучений Сторожуком тренд виявляється ще більш помітно. Міжнародна дослідницька компанія Nielsen у листопаді оприлюднила результати дослідження, згідно з яким лише 51% українців, які мають доступ до інтернету, віддають перевагу тому, щоб дізнаватися новини по телебаченню, тоді як у минулі роки цей показник перевищував 80%.

Сторожук підтверджує, що коефіцієнт проникнення телевізійних новин за два роки впав у півтора разу. "Така різка зміна говорить про те, що сталося серйозне зміщення споживання новин у бік інтернету. Це зумовлено не лише зростанням використання інтернету, але й іншими факторами, наприклад, більшою довірою до онлайн-новин",- вважає експерт.

Поки що ці цифри для телебачення загрози не становлять, впевнений Максим Саваневський, засновник видання про інтернет-бізнес Watcher. За його словами, проникнення інтернету в Україні не більше 55%, і лише чверть ua-юзерів регулярно читають суспільно-політичні новини в мережі. Денна аудиторія сайтів у країні не перевищує 6-7 млн людей, що дорівнює аудиторії одного праймового випуску теленовин. Зокрема, за даними керівництва телеканалу 1+1, середня аудиторія вечірнього випуску ТСН у листопаді склала 6 млн осіб. "Для більшості новини – це телебачення", - упевнений Саваневський.

Співробітники ТБ визнають, що вже менше молодих людей дивляться телевізор. Проте решта роблять це частіше. Середній час перегляду каналів у категорії 25-34 років збільшився від 4 годин 20 хвилин до 5 годин 10 хвилин на добу.

Питання в якості аудиторії, що залишається. Від телебачення відвертаються переважно жителі великих міст, представники середнього класу – найбільш платоспроможної категорії, налаштованої на споживання, тобто найбільш привабливої для рекламодавців. "Саме цей фактор (втрата молодої аудиторії - ред.) стає викликом для ТБ, оскільки знижує його інвестиційну привабливість", - упевнений Таяновський з Carat Ukraine.

Матеріал про те, чи вб'є інтернет телебачення, чи вони зіллються у величезного багаторукого монстра, читайте в новому номері журналу Новое Время — №48 від 25 грудня 2015 року

Журнал НВ
за спеціальною ціною

Передплата журналу Новое Время до кінця листопаду дешевше на 100 грн! Передплатіть зараз на 12 місяців лише за 559 грн.

Передплатити зараз
Ukraine-2020

Читайте термінові новини та найцікавіші історії у Viber та Telegram Нового Времени.

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів

Останні новини

ТОП-3 блога

Фото

ВІДЕО

Читайте на НВ style

Економіка ТОП-10

опитування

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер: