Географія успіху. НВ називає ТОП-10 найуспішніших аграріїв країни

коментувати
Географія успіху. НВ називає ТОП-10 найуспішніших аграріїв країни

НВ представило рейтинг найуспішніших аграріїв країни. У першій трійці МНР (Миронівський хлібопродукт), компанія Kernel і Astarta.

За період з червня 2013 року по червень 2014 року український аграрний експорт досяг позначки в $15,5 млрд, а за той же період 2014-2015 років сповз до $14,1 млрд. Однак прогноз оптимістичний, адже у першому півріччі за рахунок нових ринків і розширення старих аграрії заробили на $250 млн більше, ніж за той же період роком раніше.

Лідер рейтингу НВ найуспішніших агрокомпаній — Миронівський хлібопродукт (МХП). У власника компанії Юрія Косюка пішло мінімум п'ять років на те, щоб стати найбільшим експортером птиці на самому закритому ринку у світі — ЄС.

Сьогодні Україна третя після Бразилії і Таїланду країна за обсягами поставок курятини в ЄС. Подальше зростання стримується тарифною квотою, яка передбачена Угодою про асоціацію між Україною та ЄС — 36 тис. т в рік. Це приблизно стільки ж, скільки українці постачають в Іран,— 30 тис. т.

У нинішньому сезоні проти аграріїв України виступило відразу кілька стихій. Перша — рекордне з 2008 року падіння цін на світових продовольчих ринках. Друга — зниження попиту на м'ясо-молочні продукти в Китаї, Північній Африці і на Близькому Сході, ключових українських ринках. Ну і нарешті, перевиробництво кукурудзи в США і девальвація нацвалюти в Бразилії, найбільшій в світі державі-виробника цукру.

Ускладнилася ситуація ще через те, що багато традиційних для нашої країни агрокультур — ріпак, кукурудза, цукор — вирощувалися для виробництва біоетанолу. Але за рік вартість нафти впала майже втричі, що перетворило виробництво альтернативного палива в не дуже рентабельну справу. Експорт українських продуктів в РФ сповз до історичного мінімуму – з $1,6 млрд до $416,7 млн.

Проблеми в Росії мотивують українських аграріїв нарощувати поставки в країни Близького Сходу, Африки, Азії і навіть США. Продаж української агропродукції в Китай в 2014-15 маркетинговому році (з червня по червень) зросла більш ніж удвічі, приблизно на $550 млн. Незначно зросли і ринки Близького Сходу, Африки. Однак, цього поки недостатньо для того, щоб компенсувати втрати.

Повний текст матеріалу читайте в НВ №35 від 25 вересня 2015 року

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів

НЕ ПРОПУСТІТЬ

ТОП-3 блога

Читайте на НВ style

Економіка ТОП-10

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер: