Десятки мільярдів, що знаходяться у населення, повинні повернутися в систему – банкір

Олена Малинська каже, що зараз ведеться запекла боротьба на ринку за кожного клієнта

Олена Малинська каже, що зараз ведеться запекла боротьба на ринку за кожного клієнта

Голова правління банку Кредит Дніпро розповіла, що чекати від банківської системи після її трансформації.

Після початку кризи і програми зачистки, ринок покинуло більше 80 банків. Зараз банківська система переживає перезавантаження і зовсім скоро має розпочатися її зростання.

Струс допоміг залишившимся гравцям зміцніти і бути готовими до нових викликів. Конкуренція також стала жорсткішою і зараз ведеться не жартівлива боротьба за клієнта. Це допомагає швидше реагувати на запити клієнтів і надавати більш широкий спектр послуг.

У той же час залишилися ряд проблемних питань. Захист прав кредитора серед головних.

Олена Малинська в інтерв'ю НВ Бізнес розповіла про те, як банки проходять процес реформації, що буде з галуззю через пару років, і за яких умов позичальники отримуватимуть більш дешеве фінансування.

– Досить багато банків пішло з ринку після чищення. Потрібно було йти на такі заходи? Як це вплинуло на ваш банк і ринок в цілому?

– Банківська система була переповнена кількістю фінустанов. Частина з них були кептивними. Інші, не оговтавшись від кризи 2008 року, – тримали на своєму балансі проблемні портфелі, які не обслуговуються. Тому, звичайно, це було необхідно. Банків стало менше, але вони стали сильнішими. Ті, хто пережили ці два-три роки, – зміцніли і готові до нових, більш жорстких правил гри на ринку.

Звичайно, для всіх нас це було дуже болісно. Причому не тільки для тих, хто вже опинився поза ринком, але і для гравців, які продовжують свою діяльність. Болісно тому, що ніхто не знав, як довго це триватиме, наскільки затягнеться криза, як буде реагувати населення на таку турбулентність. Зараз ми знаходимося на початку нового етапу розвитку українського банківського сектора.

– Є така точка зору, що ця чистка деяким чином знизила рівень конкуренції. І, ймовірно, тому або з інших причин просіла якість банківських послуг. Чи дійсно це так?

– Це помилка. Гравців залишилося менше, а ліміт довіри з боку населення до банків був, як ніколи, низький. За кожного клієнта доводилося боротися, і зараз ця боротьба триває, мабуть, з ще більшою силою. Українцям було непросто повертатися в банківську систему. Особливо це стосується тих клієнтів, які співпрацювали з минулими з ринку фінустановами.

Ті, хто пережили ці два-три роки, – зміцніли і готові до нових, більш жорстких правил гри на ринку

Конкуренція дуже висока. Сьогодні банки конкурують не тільки один з одним, але і з фінансовими компаніями, з финтехкомпаниями, які все більш активно з'являються на ринку. І це дуже мотивує працювати ще краще. Ми постійно вдосконалюємо якість послуг, модернізуємо існуючі і упроваджуємо нові сервіси, максимально адаптовані під потреби часу, інвестуємо в технології.

– Які нові послуги ви вводите або покращуєте?

– Сьогодні мало мати просто кредитну картку. Клієнтам необхідно комфортне мобільний додаток, щоб мати постійний дистанційний доступ до управління власними фінансами. Клієнти не хочуть бути прив'язані до одного банку – у них повинна бути можливість оперативно перераховувати гроші з картки на картку. Те ж стосується і послуг для юридичних осіб. Це зручна система клієнт-банк, можливість отримання електронних послуг, наприклад, таких як електронні банківські гарантії. Це стосується і кредитування. Ми намагаємося створити такий механізм оцінки ризиків, який дозволяв би нам досить оперативно приймати рішення.

Наведу приклад. Наш банк активно працює з аграріями. Цей бізнес досить специфічний, тут все потрібно робити дуже оперативно. Клієнт приходить у банк, і йому потрібні гроші вже сьогодні, адже треба купувати насіння, добрива, паливо саме в цей момент – перед посівною. Сезонність їх бізнесу не дозволяє їм очікувати рішення кредитного комітету навіть тиждень. Саме над цим ми і працюємо над оперативністю і комфортом.

Світ дуже швидко змінюється. Він стає більш технологічним, більш інноваційним. Традиційний банківський сервіс, платіжки на паперових носіях пішли в минуле. Тому банки повинні теж розвиватися по шляху інновацій.

– Ви маєте на увазі онлайн-банкінг?

– Звичайно, банківський ринок поступово переміщається в онлайн. Всі ходять з мобільними телефонами, з постійним доступом до будь-якої інформації. І банківська інформація не повинна бути винятком. Вона повинна бути доступна клієнтам у будь-який час.

– Наскільки конкуренція з финтехкомпаниями допоможе посунути банки? І якщо банки будуть далі розвиватися, то де їх ніша?

– Кожен банк визначає для себе свою нішу. Я вважаю, що Україна буде рухатися вперед завдяки малому та середньому бізнесу. Малий і середній бізнес – це клієнти, які досить вимогливі, які не відчувають себе комфортно у величезних банківських відділеннях. Їм потрібно зручність, простота, зручність, доступність. Я думаю, що саме ці параметри будуть визначати вектор розвитку банківської системи в Україні.

Українська банківська система не стане великою, але тут будуть сильні гравці, які знайдуть свою нішу в майбутній системі

– Якщо подивитися на те, як буде далі розвиватися ринок, який ваш прогноз через два-три роки – куди ми прийдемо? Які банки залишаться, які ні, і що буде?

– Я думаю, що через два-три роки у нас буде зовсім інша банківська система. Чистка практично закінчена. Залишилися стрес-тести банків другого ешелону, які теж повинні закінчитися найближчим часом. Думаю, у нас будуть сильні гравці, іноземні гравці, які не пішли з України, у яких довгострокові погляди. Впевнена, що будуть приходити нові іноземні банки, що все-таки прямі інвестиції в Україну, в тому числі в банківський сектор, відновляться, що будуть створені умови для того, щоб вони відчували себе комфортно. Буде кілька локальних гравців.

Я не думаю, що українська банківська система стане великою. Але я вважаю, що тут будуть сильні гравці, які знайдуть свою нішу в майбутній системі. Я точно знаю, що вони стануть набагато сильнішими, ніж банки, що існували до кризи. Захист прав кредитора залишається основною проблемою, з якою бореться банківське співтовариство. І ті неплатники, позичальники, які ведуть себе недобросовісно, нарешті залишаться поза банківською системою, не будуть мати доступу до фінансів. Але для цього потрібна політична воля. Тоді ми почнемо розвиватися, і нас чекає велике майбутнє.

– Промисловість скаржиться, що немає доступного фінансування. Що має статися, щоб вартість грошей стала нижче?

– Це дуже природно. Для того, щоб були дешевші кредити, повинні стати більш дешеві ресурси, якими можуть керувати банки. Для цього потрібно відновити хоча б статус-кво. Клієнтам повинно бути комфортно нести гроші в банківську систему. Ті десятки мільярдів, які знаходяться у населення, а не вкладені в економіку, повинні повернутися в систему. З-під подушок вони повинні з'явитися на банківських рахунках.

А для цього потрібен комфорт, довіра, для цього потрібно, щоб період очищення фінансового ринку закінчився і люди повірили, що банківська система, яка є сьогодні, – здорова, у неї є майбутнє. Це мають бути зміни в законодавстві щодо захисту прав кредиторів, це має бути якісна судова реформа, повинна бути стабільність в економіці. Ось тоді ми точно зможемо знижувати ставки.

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів

НЕ ПРОПУСТІТЬ

ТОП-3 блога

Читайте на НВ style

Економіка ТОП-10

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер: