Більшість автомобілів не подешевшає – великий автоімпортер розповів, що дасть підписаний президентом закон

Петро Рондяк, генеральний директор Віннер Імпортс Україна, вважає, що Україна повинна виробляти свої автомобілі

Петро Рондяк, генеральний директор Віннер Імпортс Україна, вважає, що Україна повинна виробляти свої автомобілі

Вчора, 4 липня, президент України Петро Порошенко підписав закон про зниження акцизу на старі автомобілі. Верховна Рада ухвалила цей закон ще 31 травня. А набуває чинності документ з першого числа місяця, наступного за місяцем його опублікування.

Таким чином, ставка акцизного збору на старі легкові автомобілі знижується до 31 грудня 2018 року. Зниження стосуватиметься авто, які були випущені після 1 січня 2010 року. Також заборонено ввезення автомобілів з країни, визнаної агресором.

На думку майже ста народних депутатів – авторів законопроекту, зниження акцизів має стимулювати внутрішні продажі в країні. При цьому документ ставить за мету мінімізацію використання схем тимчасового ввезення для ухилення від сплати податків.

Завтра, 6 липня, Верховна Рада голосуватиме за зміни до підписаного президентом закону. Як пояснили в прес-службі глави держави, зміни торкнуться чіткого регламентування дії закону, а саме – може бути ввезена одна машина на людину до кінця дії закону. Також буде введено заборону на перепродаж і умову, що власник авто повинен завезти його в Україну особисто.

Про зниження акцизів на старі автомобілі, про ціни на авто в Україні та вплив на авторинок НВ Бізнес розповів один з найбільших імпортерів автомобілів у країну – генеральний директор Віннер Імпортс Україна Петро Рондяк.

– До чого, по-вашому, призведе закон про зниження податків на імпортовані автомобілі?

– Дуже багато галасу навколо цього закону. Є якась точка зору у населення, що буде зміна і раптом все стане нормально: я поїду в Європу і матиму доступ до дешевих машин. Можна зайти на відомі європейські сайти і подивитися ціни на старі машини. Якщо прибрати європейський ПДВ, додати наш і додати мито – економія на привезених машинах з Європи не буде настільки великою. Я не вважаю, що буде велика хвиля ввезення в Україну старих машин.

Також закон передбачає, що повинен використовуватися стандарт Євро-5. Тому відпадають машини старше січня 2010 року. І можна привозити тільки одну машину на одну фізичну особу. Тобто ми як імпортери не поїдемо в Європу і не будемо забирати великі партії уживаних машин. І машини в Україні не стануть раптом масово дешевими.

Якщо прибрати європейський ПДВ, додати наш і додати мито – економія на привезених машинах з Європи не буде настільки великою

Є інший дуже цікавий закон. Про trade-in у офіційних дилерів. Він був прийнятий трохи раніше. Ми його дуже ретельно розглядаємо, оскільки офіційні дилери можуть брати участь в покупках вживаних машин у споживачів.

– Від споживачів надходить багато скарг, що ціни на машини у нас вищі, ніж у Європі. Чому?

– Я часто чую це запитання. Якщо порівнювати ціни в Україні з Європою, ми не бачимо, що вони високі. Багато хто порівнює з цінами в Америці. Так, там машини набагато дешевші, ніж в Україні чи в Європі. Це тому, що там відбувається виробництво автомобілів, у них немає питань з ПДВ, вони їх роблять для свого ринку. Я думаю, що найкраще рішення для України – почати нарешті виготовляти свої автомобілі. Тут є кращі інженери, вчені, дизайнери. Чому не виготовляти власний український автомобіль? При цьому автомобіль буде істотно дешевший, ніж імпортована іномарка. І тоді вони стануть доступними для різних верств населення. Не машини в Україні дорогі, а низький рівень економіки, заробітних плат і купівельної спроможності. Якщо буде зростати ВВП, економіка, зарплати – машини виглядатимуть доступнішими.

– У нас багато років намагалися створити протекціоністські умови для виробників автомобілів. Але виробництво так досі й не з'явилося...

– Ми не робимо тут автомобілі. Але коли ми розмовляли з Ford, який приїжджав сюди, щоб розглянути можливість відкриття виробництва, я чув від них, що вони шукають стабільну державу, стабільну економіку і політичну систему, хорошу судову систему, щоб можна було захистити свої інтереси. Тобто саме ті питання, про які ми зараз говоримо. Проти корупції треба боротися, треба робити реформи прокуратури. Якщо це вирішити – це буде не тільки добре для України, але і для того, щоб у нас з'явилися аргументи сказати "давай, Ford, приїжджай в Україну і збирай тут автомобілі". А потім навіть "виробляй їх тут". В Україні є ресурси. Але потрібна спокійна ситуація на сході і потрібні зміни в інвестиційних можливостях.

Якщо буде зростати ВВП, економіка, зарплати – машини виглядатимуть доступнішими

– Офіційним імпортерам за останні 2 роки стало працювати простіше чи складніше?

– Ми тут вже 24 роки. Платимо всі податки і нікому нічого не повинні, не маємо тут ніякої "даху", просто працюємо "по-білому". Ми – компанія з американськими інвестиціями. І за всі ці роки нам вдалося побудувати таку фірму.

Що цікаво, у податковій раптом з'являються незрозумілі справи проти нас. Це дивно. Був майдан, Революція гідності. Я думав, що держава за чесні і прозорі компанії, які платять мільярди гривень податків. Вони повинні розуміти, що ми партнер України, а не ворог. І нам казали, що ми робимо щось не так. Дуже схоже на те, що ми бачили 15 років тому. І це мене трохи дратує. Тепер ми боремося в юридичній площині – пишемо листи, ходимо на події, де є представники влади. До речі, це змінилося на гірше.

– Тобто легше працювати не стало?

– Ми не бачимо ніяких змін, які стосуються нас. Але ми не виробник. Що цікаво, ми встановили систему принтерів в компанії. І тепер я отримую автоматичний звіт, скільки ми друкуємо. І весь наш друк йде на державні вимоги – це або податкові звіти, або накладні, або інвойси. І протягом 16 днів у червні ми надрукували 30000 аркушів. При цьому ми не велика компанія. У нас працює 450 осіб. І я не можу собі уявити, скільки великі фірми друкують. Я знаю, що в Україні є багато красивих дерев і велика індустрія, але ми споживаємо дуже багато паперу. Потрібна оптимізація взаємин між компаніями і владою в частині подання звітів в автоматичному режимі. Але ми поки не бачимо цього.

Судова реформа, реформа прокуратури і податкової, законодавча підтримка в різних сферах – це ті речі, які дозволили б працювати краще

Я повинен додати, що щодо державних тендерів ми бачимо зміни. Тепер вони набагато прозоріше. Нам відомі випадки, коли тендери проходили без їх оголошення. Тепер вони в інтернеті і все зрозуміло.

– Чого ви чекаєте від української держави, щоб вам було простіше працювати?

– Автоматизація, про яку я говорив. Дуже чекаємо новий Трудовий кодекс, тому що ми досі користуємося старим радянським. Важко вести сучасний бізнес.

Судова реформа, реформа прокуратури і податкової, законодавча підтримка в різних сферах – це ті речі, які дозволили б працювати краще. Прийняття закону про автомобілі в trade-in, за що ми боремося вже 10 років. Це дуже простий закон, при якому виграє і споживач, і влада, тому що доходи і податки будуть офіційними. Виграють і дилери, тому що це бізнес. Такі речі нам би дуже допомогли.

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів

НЕ ПРОПУСТІТЬ

ТОП-3 блога

Читайте на НВ style

Бізнес. Інтерв'ю ТОП-10

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер: