Україна розвиває інфраструктуру для електрокарів швидше, ніж деякі країни ЄС – глава правління великої автокомпанії

Яна Міненко розповідає про важливу складову для ринку електромобілів
Фото via Renault Україна

Яна Міненко розповідає про важливу складову для ринку електромобілів

Яна Міненко, голова правління Renault в Україні, назвала термін, за який авторинок зможе вийти на рівень трирічної давності

Минулий рік на авторинку став роком відкладеного попиту, що сформувався за попередні слабкі роки. Як результат – зростання майже на 40%. Був також ряд явищ, які допомогли збільшити реалізацію автомобілів.

По-перше, це спонтанні коливання курсу долара, які ситуативно різко збільшували попит на автомобілі. По-друге, багато автоімпортерів у 2016 році вивели на ринок нові кросовери за привабливими цінами, що також сприяло гарному стійкому попиту. По-третє, Україна проводила масштабні держзакупівлі.

При цьому досягнуті результати не можна назвати вражаючими. Оскільки ємність ринку вкрай низька і ще залишається меншою у три-чотири рази, ніж три роки тому.

Втім, якщо темпи зростання збережуться, вже через кілька років Україна досягне докризового рівня реалізації нових автомобілів. Як розвивається вітчизняний авторинок, знає голова правління Renault в Україні Яна Міненко.

– Чим запам'ятався для авторинку 2016-й рік?

– Найбільша, найрадісніша подія – це те, що автомобільний ринок почав зростати. У 2016 році він зріс на 38%, що зробило його одним з найбільш динамічних ринків в європейському рейтингу по зростанню.

– У січні цього року зростання триває. З чим це пов'язано?

– Частково я пов'язую це з тим, що в грудні були досить великі продажі, які, швидше за все, не були зареєстровані. І ці реєстрації потрапили в січень. Тобто це вплив грудня.

– Розкажіть про те, як змінюється робота постачальників автомобілів в зв'язку з такими темпами зростання?

– Офіційні дилерські мережі в Україні володіють унікальним досвідом. Якщо взяти приклад Renault, у нас 33 партнера по всій Україні.

В 2008 році наша дилерська мережа була схожого розміру, і вона реалізувала 20 тис. автомобілів. В принципі, вони готові до такого обсягу продажів.

З іншого боку, я припускаю, що у них було багато роботи з набором нового персоналу. Кількість персоналу було під ринок в 50 тис. реалізованих автомобілів. А в 2016 році – це було 70 тис. проданих нових автомобілів. Швидше за все, вони активно набирали і зараз їм потрібно продовжити це робити.

– Якщо говорити про зміни законодавчі, які пройшли минулого року. Відомо, що з'явилися нові шляхи імпорту автомобілів. Як це вплинуло на ринок?

– У цілому структура ринку залишається несприятливою для дилерів, які пропонують нові автомобілі. Тому що, якщо взяти офіційний ринок в 70 тис. автомобілів, то ринок внутрішніх перепродажів в десять разів більше. Тобто основний потік автомобілів йде через канал б/у. Минулого року було завезено близько 15 тис. вживаних автомобілів за пільговою ставкою. Тому, можливо, ринок б/у імпорту продовжить рости і буде забирати частину ринку нових автомобілів в бюджетному сегменті.

– Які тенденції ви би відзначили в минулому році? Як вони вплинули на автодилерів?

– Треба адаптуватися під новий обсяг ринку. Другий момент – це зростання сегменту корпоративних продажів. Корпоративні клієнти більш вимогливі. Дилерські мережі зараз адаптуються до цього напрямку. Тому що корпоративні клієнти, як правило, хочуть рішення під ключ. Вони хочуть не тільки нові автомобілі, але і фінансування, і обслуговування. Наша компанія якраз останні два роки робила фокус на цьому напрямку. І ми намагаємося запропонувати рішення під ключ.

– Давайте поговоримо про електрокари. Наскільки це перспективна ніша? Коли, на вашу думку, в Україні може відбутися така революція свого роду – заміна автомобілів з двигуном внутрішнього згоряння на електротягу?

– Світ рухається до зниження використання палива і все більше і більше віддає перевагу електромобілям або гібридам. Тому що експлуатація електромобілів передбачає побудову цілої екосистеми.

Обслуговування традиційних автомобілів відбувається на СТО, у випадку з електромобілем з'являються інші дійові особи. Це ті компанії, які виробляють зарядні станції. Це ті компанії, які їх встановлюють, це ті компанії, які подають електроенергію. І коли електромобіль не їде, то потрібно розуміти, де причина. Причина в автомобілі, у зарядній станції або у тому, що там немає електроенергії. І цю екосистему потрібно створити.

З іншого боку, хотілося б відзначити, що в Україні є дуже великий інтерес до теми електромобілів. Якщо порівняти з європейськими країнами, наприклад, з Румунією, там за кілька років були встановлені десятки зарядних станцій. У Румунії електромобілі Renault офіційно представлені на ринку вже кілька років. Але, тим не менш, їх популярність поки що не велика.

В Україні за два останні роки з'явилося близько 600 зарядних станцій. Це дуже багато. Також за минулий рік, за статистикою, в Україну було завезено близько 2 тис. електромобілів.

– Які автомобілі будуть найбільш популярними цього року? Куди буде змінюватися попит?

– На ринку вже спостерігається так звана «сувізація», коли клієнти віддають перевагу класу SUV. В Україні це можна пояснити тим, що якість доріг залишає бажати кращого. Тому на кросовері з великим кліренсом зручніше запаркуватися на тротуар, переїхати пагорб, або проскочити яму. Жінки дуже цікавляться SUV, тому що посадка висока і зручніше бачити дорогу і рухатися в потоці. Я думаю, що цей тренд буде зберігатися. Що стосується інших трендів, то хотілося б відзначити зниження кількості відвідувань клієнтами автосалонів.

Як правило, клієнт, який приходить в автосалон, вже прочитав інформацію про автомобілі з інтернету. Тому компанія Renault та інші автокомпанії адаптуються до нових обставин. У нас є система обробки лідів (звернень) клієнтів, які надходять або з сайту, або з інших джерел – від гарячої лінії, дилерських центрів. Минулого року ми запустили онлайн-продажі та навіть продали один Kadjar. Для нас це дуже великий крок вперед.

Я думаю, що поступово кількість клієнтів, які приходять в автосалони, щоб подивитися на автомобілі, буде зменшуватися. Інформацію вони будуть брати з інтернету або інших джерел. Можливо, в майбутньому онлайн-покупки стануть масовими і для ринку автомобілів.

– Як це вплине на роботу дилерських мереж?

– Я не думаю, що у дилерській мережі не буде роботи в майбутньому. Дилери все одно будуть потрібні. Якщо клієнт купує автомобіль онлайн, йому все одно потрібно приїхати до дилера для того, щоб забрати цей автомобіль. Для обслуговування автомобіля потрібно буде звернутися на СТО, щоб автомобіль виявили та усунули неполадки.

– Є така думка, що автомобілі занадто дорогі, занадто високе оподаткування, що податки треба знижувати. А ви як вважаєте, наскільки у нас в країні ціни конкурентні?

– Якщо порівнювати ціни в Україні на автомобілі з іншими країнами Європи, то можна сказати, що ціни на автомобілі Renault нижче, ніж ціни у Франції. Що стосується податкового обкладення, то на сьогоднішній день це імпортне мито 9% на автомобілі, які завозяться з Європи, і 20% ПДВ.

– Коли український авторинок зможе повернутися до обсягів продажів 2013 року?

– Складно прогнозувати. Це може відбутися через два роки, а може і через десять років. Все буде залежати від того, як буде розвиватися економіка країни. Тому що попит на автомобілі все одно вторинний. Якщо буде рости економіка, якщо будуть зростати доходи, відновиться довіра до банківської системи, то це передбачає більший попит і на автомобілі. Якщо взяти динаміку зростання минулого року, то це дворічна перспектива.

– На вашу думку, Україна коли-небудь отримає виробництво гідного автомобіля?

– З урахуванням обставин, в яких перебуває Україна, навряд чи хтось з автовиробників серйозно розглядає вагомі інвестиції в завод у нашій країні.

Внутрішній ринок завод не окупить. Завод розрахований на виробництво 350-500 тис. автомобілів на рік. А експорт просувається важко, оскільки на сьогоднішній є митні бар'єри України як з Європою, так і з іншими країнами.

З іншого боку, якщо ситуація зміниться і ці бар'єри зникнуть, то я думаю, що Україна могла б бути цікавим майданчиком для інвестицій європейського виробника для експорту автомобілів в Європу.

Журнал НВ
за спеціальною ціною

Передплата журналу Новое Время до кінця листопаду дешевше на 100 грн! Передплатіть зараз на 12 місяців лише за 559 грн.

Передплатити зараз
Ukraine-2020

Читайте термінові новини та найцікавіші історії у Viber та Telegram Нового Времени.

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів

Останні новини

ТОП-3 блога

Фото

ВІДЕО

Читайте на НВ style

Бізнес. Інтерв'ю ТОП-10

опитування

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер: