На IT-ринку потрібно працювати філігранно — засновник Terrasoft

На IT-ринку потрібно працювати філігранно — засновник Terrasoft
Фото: Terrasoft

Керівник і засновник українського розробника програмного забезпечення розповіла, як IT-компаніям працювати на різних міжнародних ринках і залишатися конкурентоспроможними.

Минулого року IТ-галузь принесла Україні $3,6 млрд. Це на 20% більше, ніж у 2016 році. Внесок експортної IT-індустрії до загального ВВП України в 2017 році становив 3,3%. Протягом минулого року компанії, що працюють в Україні, сплатили 16,7 млрд грн податків.

Згідно з прогнозами, цього року Україна заробить на IT-галузі $4,5 млрд, а вже у 2025 році обсяг експорту сягне $8,4 млрд.

Українські компанії активно виходять на міжнародні ринки, надаючи бізнесу різні послуги, які допомагають керувати відносинами з клієнтами та бізнес-процесами.

Наприклад, розробник програмного забезпечення — українська компанія Terrasoft пропонує CRM-систему для продажів і маркетингу. Вона допомагає автоматизувати клієнтську базу й ефективніше взаємодіяти зі споживачами.

Керівник компанії Катерина Костерева розповіла НВ Бізнес про особливості роботи компанії на зарубіжних ринках.

— Чому ви почали займатися CRM?

— Технології bpm'online, які ми виробляємо, — це трохи ширше, ніж CRM. Це управління бізнес-процесами і CRM. Продукти bpm'online використовують в усіх країнах світу, і вже 500 партнерів по всьому світу займаються впровадженням нашого програмного забезпечення. Ми завжди були адептами теми порядку в бізнес-процесах підприємств і організацій. І не тільки комерційних, адже серед наших клієнтів багато державних організацій. І все, що стосується автоматизації бізнес-процесів, зокрема CRM, завжди надихало нас, співзасновників Terrasoft.

— Як ви починали свій бізнес?

— Спочатку, 16 років тому, нас було двоє. Усе трималося на ентузіазмі — самі розробляли продукт і робили веб-сайт, шукали перших клієнтів, виступали, займалися маркетингом. І щойно ми стали отримувати доходи, то змогли фінансувати розвиток компанії і почали наймати нових розробників. Коли з'явилося більше клієнтів, найняли менеджера з продажу. І от уже зараз наша команда складається з 650 осіб.

— Хто був ваш перший клієнт, який дав змогу вам думати, що ви вже серйозна компанія, а не стартап?

— Ми вже давно вийшли зі стану стартапу, тому мені складно відповісти. Насправді у нас багато різних і чудових клієнтів. Наприклад, це телекомунікаційні компанії Укртелеком або Data Group, які використовують наші CRM-рішення. Банк ПУМБ — наш давній клієнт. В електронній комерції — це Розетка. Все, що стосується роботи з клієнтами компанії, прийом заявок, сервісних звернень — все це автоматизується за допомогою програмного забезпечення bpm'online.

— Чому всі ці компанії не купували зарубіжний софт?

— Такі міжнародні аналітики, як Gartner або Forrester, добре відомі на IТ-ринку. Вони оцінюють кращі системи в усьому світі в певних класах. І за всіма цими оцінками наше програмне забезпечення у п'ятірці найкращих програмних продуктів. Тому клієнти вибирали серед найкращих систем, незалежно від того, де її виробляють.

Найвигідніша позиція — у кожній країні брати переваги, які цей ринок надає.

— Коли виникла ідея вийти на ринки інших країн?

— Ми з першого дня працюємо абсолютно по всьому світу. На ринок США вийшли 3 роки тому. А, наприклад, з Білоруссю і Казахстаном працюємо вже 16 років.

— Наскільки складно було вийти на американський ринок?

— Американський ринок — найскладніший. З одного боку, він найбільший, але водночас найконкурентніший. Програмний продукт має бути дуже високої якості для того, щоб тут конкурувати. Всі процеси, починаючи від маркетингу, продажів, підтримки і сервісу, повинні працювати філігранно. На такому ринку не можна припускатися помилок. Якщо компанія щось робить не так, клієнт одразу ж іде до конкурента.

— А в якій з країн легше вести бізнес у сфері IT?

— У кожній країні є свої переваги. В Україні це талановиті фахівці і відмінний регіон для розробки програмних продуктів. В Америці — сприятливі умови для бізнесу. У Штатах саме споживання, купівля програмного забезпечення — це більш налагоджений і простий процес, ніж в Україні. Навіть у державних організаціях процес вибору програмного забезпечення і його запуску прозоріший, ніж у нашій країні. Ринок США більший, структурованіший, більше налагоджені всі ринкові процеси. Ти розумієш чітко, що тобі потрібно робити для того, щоб бути успішним. Найвигідніша позиція — у кожній країні брати переваги, які цей ринок надає.

— Чи багато ваших співробітникыв працюють віддалено, онлайн?

— Ні, вони всі працюють в офісах. У нас 6 офісів по світу, зокрема у США, Великобританії та Австралії. Ми вважаємо, що територіальна розподіленість і різноманітність культур дає компанії дуже велику силу.

— А що з точки зору маркетингу ви змінили? Що ви почали робити, чого раніше ніхто не робив в Україні?

— У нас є така маркетингова історія, називається Глобальний тур. Ми їздимо по всьому світу і проводимо заходи, на яких розповідаємо про цифровий трансформації і про те, як підприємствам стати успішнішими. Ми запрошуємо туди відомих бізнесменів, які діляться своїм досвідом. Минулого року ми провели 10 таких заходів, цього року наша програма розрахована на 15 країн світу.

Якщо компанія щось робить не так, клієнт одразу ж іде до конкурента

— Ви на цьому також заробляєте?

— Ні, заходи Глобального туру безкоштовні для всіх. Це наш внесок в освітню діяльність і розвиток ринку. Звісно, ми розповідаємо зокрема і про наші розробки — продукти і технології bpm'online. Але сам захід виключно просвітницький, він несе освітню цінність.

— Яка стратегічна мета вашої компанії?

— Ми працюємо для того, щоб підприємства прискорювали автоматизацію бізнес-процесів. Щоб компанії могли запустити або замінити будь-який процес буквально на льоту. Водночас ми абсолютні фанати нашої системи bpm'online. І ми робимо все для того, щоб її розвивати.

— У які напрями ви хотіли б інвестувати?

— Ми інвестуємо у зростання і розвиток компанії. До нас часто приходять стартапи з відмінними ідеями і просять їх профінансувати. Але ми інвестуємо у свою ж компанію, щоб вона швидше розвивалася.

— Якби ви починали бізнес зараз, ви б займалися чимось іншим?

— Саме той ринок, на якому ми зараз працюємо, — це вже багряний океан. Ми інвестували 16 років у те, щоб увірватися до п'ятірки найкращих на цьому ринку. І зараз туди увійти ще важче. Але сьогодні є дуже багато індустрій, особливо в IТ, які тільки-но формуються, які тільки-но створюються, і туди треба йти. Думаю, зараз ми б створювали компанію, наприклад, у галузі робототехніки або у галузі штучного інтелекту і машинного навчання. Це те, чим потрібно займатися сьогодні.

Ми у 2020 році. Як зміниться Україна?

Цього четверга, 15 листопада, відбудеться фінальна лекція НВ з циклу "Україна 2020. Що чекає країну"

Що можемо зробити ми, щоб Україна нарешті стала успішною країною?

Прийти на лекцію
Ukraine-2020

Читайте термінові новини та найцікавіші історії у Viber та Telegram Нового Времени.

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів

Останні новини

ТОП-3 блога

Фото

ВІДЕО

Читайте на НВ style

Бізнес. Інтерв'ю ТОП-10

опитування

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер: