Ми мало витрачали і багато працювали. Співзасновник сервісу підбору таксі Uklon про те, як створити масштабний бізнес в Україні

Засновник сервісу підбору таксі Uklon.com.ua Віталій Дятленко задоволений тим, як йдуть його справи стартапу в Україні

Засновник сервісу підбору таксі Uklon.com.ua Віталій Дятленко задоволений тим, як йдуть його справи стартапу в Україні

Сервіс Uklon сьогодні надає послуги сотням тисяч українців. Вони можуть підібрати собі таксі з бази в десятки тисяч водіїв. При цьому створений цей сервіс не проектним інститутом, а групою молодих студентів.

Раніше для них це було захопленням, сьогодні стало серйозним бізнесом, який збирається змагатися зі світовим гігантом Uber в Україні і завойовувати нові ринки. Про те, як компанія буде це робити, НВ розповів один із засновників сервісу Віталій Дятленко.

- Розкажіть, для чого ви створили свій сервіс і свою компанію. Чому ви вирішили цим зайнятися?

- У першу чергу, це було питання зручності. Ми якось сиділи ввечері і вирішили, що маючи можливість і розуми, які сидять поруч, ми можемо зробити такий сервіс, який дозволить нам не висіти на трубці і обдзвонювати 10 компаній в п'ятницю ввечері, а натиснути одну кнопку і просто чекати, коли хтось з водіїв цих компаній зможе нас забрати і довезти до призначення. У нас було і є бажання і завзяття. Ми спробували і у нас начебто вийшло.

- Як це працює з точки зору бізнес-схеми? Де ви берете людей, які користуються цим ресурсом, де ви берете таксистів?

- Ми працюємо в основному з професійними таксистами. У нас є договірні відносини зі службами таксі, які згодні возити на певних умовах наших клієнтів. Технології та канали залучення клієнтів різноманітні - починаючи від онлайн, закінчуючи офлайн, радіореклама.

- Ви написали софт, але вам треба було переконати людей користуватися ним. Як ви це зробили?

- Напевно, було вдалий час. Це був початок 2010 року. Перше замовлення, по-моєму, було у березні. Після запуску сервісу його тестували ми і наші друзі. Далі ми розмістили статтю на hub.ru – російському ресурсі для айтішників. І до нас пішли айтішники. Вони оцінили наш ресурс, вказали на наші помилки і недоліки. Нам показали, що і де поправити. Люди ідею сприйняли з цікавістю та ентузіазмом і почали нам допомагати.

- А який середній вік працівників вашої компанії?

- 27 років. Всі молоді, завзяті.

- Інвестиції були власні?

- Так склалося, що ми не дуже багато витрачали. Ми менше їли і багато працювали. І вкладали свої гроші, грошей з боку не залучали.

- Це до сих пір захоплення або сервіс став серйозним бізнесом? Який обсяг цього бізнесу в грошах?

- Сьогодні це вже робота, це бізнес. Наразі у нас працює майже 50 осіб. Велика частина з них – це цілодобова підтримка, яка супроводжує водіїв і клієнтів в нестандартних ситуаціях.

- А який оборот компанії? Це мільйони доларів?

- Це комерційна таємниця.

- Скільки клієнтів ви обслуговуєте в день?

- Щодня до нас приходить близько 100 тисяч осіб. Але їдуть не всі. Багато хто просто прицінюються для того, щоб вирішити поїхати на таксі або громадському транспорті. Їдуть не всі, на жаль.

- Ви відчуваєте, що ви змінили як ринок, змінили ситуацію в країні? Наскільки, за вашими оцінками, це стало новим явищем?

- В той момент, коли ми вийшли зі своєю пропозицією, це було нове явище. Зараз таких сервісів багато. Служби таксі теж намагаються розвивати свої онлайн-сервіси. Ми на перших етапах займалися тільки програмним забезпеченням і залученням клієнтів.

- Тобто у вас зараз багато конкурентів.

- Конкурентів насправді небагато. Є служби, які намагаються розвивати аналогічні сервіси.

- Компанія, яка мені відразу ж приходить в голову, коли я думаю про вашу - це Uber. Чим ви відрізняєтеся від Uber?

- Схема роботи у нас схожа, але ми націлені в першу чергу на таксистів, тобто людей, які професійно займаються послугами перевезення клієнтів. Uber своєю чергою більше схожий на сервіс "Підвезу", який дозволяє людям, у яких є автомобіль, заробити дорогою.

- Наскільки серйозним конкурентом буде для вас ця компанія?

- Все буде залежати від того, яким шляхом вони підуть. Якщо це буде в легальному, нелегальному полі. Залежно від сегмента автомобілів, які вони будуть вибирати. Ми будемо підлаштовуватися під ситуацію.

- Ми тут говоримо про те, що Україна, з одного боку, - гарне місце для розвитку ІТ-технологій, стартапів, а з іншого - дуже складне місце. Наскільки складно в нашій країні почати компанію з нуля і дорости до 50 чоловік?

- Насправді не все так просто і весело. Але маючи велике бажання, терпіння і розумних людей, які тебе оточують, все може вийти. Як показує той же приклад з приходом Uber, у нас в країні не дуже цінують те, що у нас є. У країні давно є схожі послуги. Тим не менш, ми бачимо в постах на Facebook і по телебаченню висловлювання наших керівників про те, що в країну нарешті приходить інноваційний, технологічний сервіс, якого раніше не було.

- Що ви хочете зробити зі своїм дітищем? Займатися ним до пенсії або продати?

- Поки що нам цікаво. Ми розвиваємося, ми придумуємо нові послуги, думаємо, як залучити нових клієнтів, як повернути тих, яким може щось не сподобалося. Як "просіяти" водіїв, щоб сервіс став краще. До речі, ми почали набір своїх водіїв, тому що через служби не завжди виходить. Навіть встановлюємо якісь рамки і правила по рейтингах, щоб надавати послуги того рівня, як би нам хотілося.

- Чи були охочі увійти в ваш бізнес та інвестувати туди?

- Бажаючі були з самого початку. На перших етапах це були смішні пропозиції у розмірі $100. Ми вас заберемо, спробуємо, може щось вийде. Слава Богу, ми тоді не погодилися. Зараз у нас теж є пропозиції. Ми опрацьовуємо можливі варіанти співпраці.

- Тобто зараз вже зацікавилися серйозні інвестори? Ви досі вважаєте себе венчурним проектом або ви вже проект, який відбувся?

- Ми не збиткові, ми залучаємо багато клієнтів, у нас широка аудиторія. Я думаю, ми вже  проект. який заявив про себе. Але насправді є куди рости, над чим працювати і куди розвиватися.

- А за кордоном ви не збираєтеся розвиватися?

- Збираємося. Якщо все нормально, то, скоро запустимо наш сервіс в Тбілісі. Це проби пера. Подивимося, як все піде. Є у нас також пропозиція від локальних гравців з Казахстану. У нас є інфраструктура і ПО, а у них - водії та автомобілі.

- Якщо б зараз, ви б інвестували в такий стартап чи робили б щось інше?

- Я б інвестував, але я людина зацікавлена. Як показує світова практика, інвестфонди вкладають не лише в глобальних гравців, таких як Uber, але й у локальних.

- А що б ви зробили по-іншому?

- Якби я починав заново, залучав би водіїв з самого початку. Я б створював диспетчерські і працював з водіями, які б були в нашому управлінні. Тоді б для них було б шоком, що клієнт може вас покарати поганою оцінкою, і ми вас вимкнемо.

- І яке у вас бачення для вашої компанії? Мрія якась, чого ви хочете досягти?

- Ми хочемо рости і бути корисними. Продати – поки ми цей варіант не розглядали. Час покаже.

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів

НЕ ПРОПУСТІТЬ

ТОП-3 блога

Читайте на НВ style

Бізнес. Інтерв'ю ТОП-10

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер: