Це бета-версія нового сайту Нового Времени. Надсилайте свої зауваження на адресу newsite@nv.ua

#ДелимсясНВ. Успішні українські бізнесмени розповіли про книжки, які їх вразили в 2017 році

24 грудня 2017, 12:23
738
Вы также можете прочесть этот материал на русском языке

Успішні підприємці і топ-менеджери поділилися враженнями від книг, які вони прочитали в цьому році

Історії успіху, біографії відомих людей і відверті розмови про те, як стати щасливими, - про це читали успішні українці в 2017-му році

У листопаді команда Новое Время Бізнес запустила спецпроект #ДелимсясНВ, в рамках якого ми задавали бізнесменам і топ-менеджерам питання про те, як досягти успіху, дотримуватися work-life балансу і про людей, які їх надихають.

До фіналу року, що минає, ми підготували список останніх книг, що вразили успішних підприємців:

Андрій Худо, співзасновник Холдингу емоцій! FEST


© Наш Формат via Facebook © Наш Формат via Facebook


Вразила книга Генрі Кіссинджера Світовий порядок. Роздуми про характери націй в історичному контексті. Мене завжди приваблювала можливість хоч трохи зазирнути в майбутнє... А для цього треба розуміти історію і процеси, які відбуваються у світі, актуальні тренди. Можна по-різному ставитися до постаті цього дипломата та політолога, але його думки заслуговують на увагу.

А ще запам’яталась книга Ешлі Венса Ілон Маск. Tesla, SpaceX і шлях у фантастичне майбутнє – ця книга не найновіша, але якщо не читали, то вона дуже вириває з буденності.


Макс Яковер, керуючий партнер UNIT.City


© Студія Артемія Лебедєва, Клуб Сімейного Дозвілля © Студія Артемія Лебедєва, Клуб Сімейного Дозвілля


Оргуправленческое мышление Щедровицького. Георгій Петрович був титаном. Його курс лекцій, записаний в 1981 році для керівників атомних електростанцій, що будувалися, я б рекомендував кожному, хто хоче займатися архітектурою і керівництвом великих систем.

З нон-фікшн на даний момент читаю Sapiens (в українському перекладі – Людина розумна. Історія людства від минулого до майбутнього – ред). Не в усьому згоден з автором, але це відмінний приклад систематизації відомих історичних фактів, який дає тобі ґрунт для роздумів про людину як вид, про соціум і про причини глобальних трансформацій.


Анна Петрова, засновниця проектів Startup Ukraine, Kyiv Working і Selfmade Woman


grebeshkovavera via Instagram © grebeshkovavera/instagram.com


З книг сподобалася Сила підсвідомості Джо Диспенза, після якої я дуже захопилася нейропсихологією. І все, що написано в цій книзі – я в це вірю. Що силою думки ми здатні управляти нашим життям.

Юлія Шум, співзасновниця спортхаба ЕБШ


© Sergeyyevsukov, holy_guacamole___ via Instagram © Sergeyyevsukov, holy_guacamole___ via Instagram


Останнім часом читаю все, що стосується управління і маркетингу. До числа книг, що вразили, віднесу Історія Starbucks. Усе почалося з чашки кави Говарда Шульца, Феномен Zara Ковадонга О'Ши і, звичайно ж, Ілон Маск. Tesla, SpaceX і шлях у фантастичне майбутнє Ешлі Венса. Це історії великих людей, які роблять великі речі. Зараз читаю 45 татуювань менеджера Максима Батирєва – вона цікава практичними завданнями, які стають у нагоді в роботі. 

Юлія Шилова, директор з маркетингу інтернет-магазину LeBoutique


© b.nadya, juicy.stilet via Instagram © b.nadya, juicy.stilet via Instagram


Як і багато моїх знайомих, нещодавно прочитала модну книгу Юваля Ноа Харарі Sapiens. Коротка історія людства (в українському перекладі – Людина розумна. Історія людства від минулого до майбутнього – ред.). Забавно усвідомлювати, що людина розумна вижила лише тому, що навчилася створювати фіктивні абстрактні поняття і вірити в них, а ще завдяки пліткам.

З професійної літератури дуже сподобалася книга Клотера Рапая Культурний код. Виявляється, одні і ті ж поняття в різних культурних середовищах мають різний сенс. Наприклад, для французьких жінок краса – це природність і легка ніби недбалість (насправді, це не недбалість, а ретельно зроблені зачіска та мейк), а для американських – це необхідність відповідати якомусь ідеалу, щоб врятувати чоловіка. Відповідно, розуміння відмінностей на різних ринках має відбиватися і в стратегії, і в просуванні бренду. 

Книга Людина в пошуках справжнього сенсу Віктора Франкла давно була в моєму списку to-read, але я довго до неї підбиралася, а потім ще довше читала. Це книга-концентрат: дуже висока змістовна насиченість, тому доводилося перечитувати окремі тези по кілька разів. До речі, в чомусь книга перегукується з фільмом Друге життя Уве, який теж в списку недавніх вражень. Якщо коротко, то і книга, і фільм – це ілюстрація Ніцшевської тези "Той, хто знає," навіщо" жити, подолає майже будь-яке "як".

Юрко Назарук, співзасновник Холдингу емоцій! FEST


© starylev.com.ua © starylev.com.ua


Геном. Автобіографія виду в 23 розділах – це, певно, найкрутіша інформація, яку люди здобули про себе, багато що пояснює... Це історія сапієнс – важко справді собі уявити, якби у світі досі існувало ще 5 видів людей, окрім сапієнс.

Викрадачі вогню – це те, що розширяє наші можливості, і, чи не вперше, про це сказано вголос.

Історія про життя, смерть і нейрохірургію Генрі Марша – книга про дуже непрості рішення.

Михайло Дорощук, директор напрямку Cersanit в Україні, Білорусі та Молдові, засновник компанії з виготовлення нічників Creative Light


© aizhankimanova/instagram.com © aizhankimanova/instagram.com


Серед книг безумовним фаворитом є Магія Ранку (Хела Елрода – ред.), яка сильно змінила моє життя за останні півроку. У розумінні виробничих процесів і в пошуку "пляшкових шийок" у виробництві і в житті дуже допомогла книга Мета (Еліяху М. Голдрата – ред.). А біографія Філа Найта, засновника NIKE, дала мені зрозуміти, що навіть великі компанії починали з нуля і стояли на краю банкрутства, що дуже допомогло мені у створенні свого бізнесу.

Дмитро Суслов, директор компанії Бітрікс24


© freekki_in_the_details/instagram.com © freekki_in_the_details/instagram.com


Книга Автоматичний покупець. Традиційний бізнес звик працювати за моделлю "продав – забув", більш просунуті підприємці намагаються заробити на підтримці чи подальшому обслуговуванні проданого, але справжнім проривом для багатьох бізнесів може виявитися ведення бізнесу за передплатою.

Книга Як ростуть бренди. Вважається, що маркетинг – це творча наука, тому навіть авторитетні маркетологи стверджують, що для них не може бути ніяких кордонів – думай творчо, спирайся на загальноприйняті теорії, порушуй правила. Насправді маркетинг схожий на архітектуру, в якій творці і генії, що створюють чудові будівлі, спираються на фізичні закони. Дослідження показують, що творчий підхід до просування на ринку і брендингу – повна нісенітниця, оскільки маркетинг ґрунтується на статистичних дослідженнях, математичних моделях і загальних законах, змінити які не під силу навіть гуру маркетингу. Саме про це книга Байрона Шарпа Як ростуть бренди. Про що не знають маркетологи, що руйнує усталені канони цієї науки. 

Наталія Бондаренко, директор з корпоративних зв'язків Філіп Морріс Україна


© kadilnikova/instagram.com © kadilnikova/instagram.com


Мені дуже сподобався психологічний роман Тоніно Бенаквіста Хтось інший. Про що? Кожен коли-небудь замислювався над тим, як було б здорово стати кимось іншим, змінити своє життя кардинально, забути всі свої звички, забути все, що пов'язано з тією людиною, яка є зараз, змусити життя підлаштуватися під себе. Але навряд чи хтось коли-небудь був готовий дійсно піти на це. А ось два герої роману Тоніно Бенаквіста, досягнувши горезвісного середнього віку, зважилися, змогли, переступили через свій страх, переступили через саме життя, через систему. Перетворення героям вдаються! В цьому основна ідея роману: не відмовляйтеся бути собою – адже хіба є щось більш важливе?

Данило Ваховський, директор із маркетингу сервісу Uklon


Українська Правда. життя © Наш Формат via Facebook


Зараз я читаю паралельно книги нобелівських лауреатів з економіки Річарда Талера і Даніела Канемана. Поведінкова економіка – це дуже цікавий і прикладний напрям економічної думки. Потрібно враховувати поведінку нераціональних людей при прийнятті як економічних, так і політичних рішень.

Юрій Гладкий, співзасновник і CEO агентства GRAPE DIGITAL


© divan_knizhka/instagram.com © divan_knizhka/instagram.com


Головне враження цього року в літературі - історія засновника Nike Продавець взуття, Сьоме почуття про зміни в житті людей цифрового світу, Наука задоволення: чому ми любимо те, що любимо про психологію вибору. Зручно, що в цьому році я став активніше користуватися додатком Goodreads, куди збираю все, що читаю або хочу прочитати найближчим часом.

Роман Бондар, керуючий партнер Odgers Berndtson Ukraine


© starylev.com.ua © starylev.com.ua


Мій топ-5 наразі такий: Original Адама Гранта, про те, як управляти людьми, які відрізняються від інших; Find Your Why Саймона Сінеко, про те, як шукати призначення; Шлях митця Джулії Камерон, про те як збирати свою ідентичність і будити творчість; Scrum Джеффа Сазерленда, про філософію Agile, яка після впровадження сильно змінила мою компанію; Заряджені на результат Ніл Доши, про те, як створювати високоефективні і захоплені команди.

Павло Ткаченко, HR-директор групи компаній Синергія


© attropaa/instagram.com © attropaa/instagram.com


Автентичність. Як бути собою Стівена Джозефа. Важлива книга, яка розкриває центральне поняття в моїй життєвій філософії. Що таке бути собою? Як бути собою? Як при цьому не витратити накопичений соціальний капітал і не стати соціофобом. Шикарний посібник для підлітків різного віку.

Тонке мистецтво пофігізму Марка Менсона. Відверта розмова про те, як стати по-справжньому щасливим, як зрозуміти, що тобі потрібно для щастя, як відійти від поведінкових патернів, нав'язаних середовищем і культурою. Як зрозуміти себе, реалізувати себе і не зробити при цьому нещасними оточуючих. Дуже чесна книга, якої мені особисто не вистачало років десять тому.

Лімінальне мислення Дейва Грея. Дуже доступне пояснення, чому реальність і реальність, що сприймається, - не одне й те саме. Центральну діаграму книги я навіть помістив на робочий стіл комп'ютера, щоб вона мені нагадувала, що все в світі може виявитися не таким, яким уявляється. Було б приємно, якби цей підхід освоїло якомога більше людей, як мінімум, з мого оточення. Ставити під сумнів очевидні речі - дуже корисна якість на шляху до змін, в першу чергу - змін у собі.

  • Більше порад від підприємців і топ-менеджерів: тут.

Запрошуємо взяти участь у спецпроекті #ДелимсясНВ топ-менеджерів українських компаній і власників середнього/великого бізнесу. Якщо ви готові відповісти на наші запитання – пишіть нам на bewithnv@nv.ua